lördag 30 juni 2012

Euro2012, snart är allt över...

Innan jag börjar mitt Euro2012 inlägg vill jag bara gratta Östers IF för ännu en seger, nu har halva säsongen gått och de har 14-1-0 i statistiken!
Snart börjar också Svenska Cupen och då kanske vi kan få se hur Öster står sig mot Allsvenskt motstånd!



Men så är det dags för ett av de sista Euro2012 inläggen, och vi börjar med att utvärdera de påståenden som jag skrev på bloggen: 07/06-2012

***


Hur går det för Sverige?
Det går bra! De går vidare från gruppen, troligen med 4 eller 5 poäng. Frankrike vinner gruppen.
I slutspelet tar det dock snabbt stopp och vi får aldrig uppleva en semifinal.

Resultatet: Sverige gjorde en dålig match mot Ukraina och kastade bort sin chans redan där, mot England var krysset nära men tyvärr blev det inte poäng där heller.

***

Vad blir EM's stora flopp?
Maarten Stekelenburg och hela hans Holland!

Resultatet: Det var kanske fult att hänga ut en målvakt på det där sättet, det var inte bara hans fel att Holland floppade men här hade jag rätt. Hela Holland underpresterade oerhört.

***

Vem blir EM's skyttekung?
Fernando Torres, haha, nej! Jag skojar inte! Jag tror på allvar att Torres återupstår och dominerar EM2012.

Resultatet: Hm... Det är ännu inte avgjort, men som det verkar just nu blir det inte Torres då han inte får spela i anfallslösa Spanien. Tråkigt, jag tror fortfarande att han hade vunnit skytteligan om han hade fått mer speltid.

***

Vem blir EM's viktigaste spelare?
Bastian Schweinsteiger kommer att hjälpa sitt Tyskland fram till guldet!

Resultatet: Jag tycker att han har varit grym, trots att han "är" skadad är han viktig för Tyskland. Tyvärr räckte det inte då Tyskland fick kasta in handduken mot ett överraskande bra Italien. 

***

Vilka vinner EM?
Ja, som jag skrev ovan, Tyskland vinner!

Resultatet: Även om finalen inte är spelad kan jag redan konstatera att jag hade fel här. Tyskland såg grymma ut ända fram till semifinalen då Italien rättvist gick vidare!

***

Precis som väntat hade man mer fel än rätt så att säga, men det är små marginaler!
Att jag tippade på Danmark seger mot Holland ger ändå lite stolthet, och plånboken växte för en kort period. Sedan rök det i vissa matcher som man tycker ska vara självklara, som sagt, små marginaler!

Det här hänt mycket läsvärt under EM, flera av dessa artiklar har jag hunnit med att kommentera, nu kommer snart de största rubrikerna och jag kommer att se till att få med dem också!

En av spelarna som skapat flest rubriker är "Super-Mario" Balotelli, bl.a.:
"Mamman: Tycker inte om det Mario gjorde" en artikel där Balotellis mamma nu ska ha varit besviken över att Mario tog av sig tröjan efter ett av målen mot Tyskland. Jag kan hålla med om att de är onödigt, men samtidigt är Mario Balotelli en artist i egen klass och även de spelarna måste vi tillåta. Det skulle bli oerhört tråkigt om alla spelare var som Messi och spelar "guds bästa barn".

Aftonbladet väljer att fortsätta skriva om de italienska stjärnornas dåliga beteende i artikeln "Cassano är tio gånger värre än Balotelli" Men vi får väl se imorgon hur dessa två grabbar klarar sig mot Spanien där spelarna har en helt annan attityd. Jag vill minnas att någon sagt, "de snällaste barnen står och väntar medan de elaka ungarna äter upp glassen på kalaset". Ja just det, det var min far som uttryckte sig så när han var min fotbollstränare i P10 en gång i tiden!

Imorgon är det den stora dagen D, och jag hävdar att Spanien kommer behöva en renodlad anfallare som Torres på plan, annars tar Italien segern.
Men vi får helt enkelt vänta och se tills imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar