söndag 10 juni 2012

Euro2012, Spanien - Italien


Då var Spanien vs. Italien slut, jag sa innan matchen att jag trodde på 2-0 men resultatet blev 1-1.
Matchen var sevärd då Italien stod upp riktigt bra och skapade flera bra lägen, Spanien rullade bra boll som vanligt men kändes uddlöst framåt och jag skrek tidigt efter Torres.
Spanien har som vanligt marginalerna på sin sida, men det stämmer faktiskt att lag som kämpar, rör sig och sliter har lite extra tur på sin sida.
Sett över hela matchen var nog ett kryss det mest rättvisa resultatet även om Spanien under sista kvarten radade upp chanser!

Torres kom in under matchen och gjorde det helt okej, tycker dock att han skulle fått komma in tidigare!
Den omtalade Balotelli får mycket skit, för mycket skit! Jag tycker inte att han gör något bra match men på flera reprisbilder, framförrallt från första halvlek får han frispark emot sig när han faktiskt borde ha dem med sig. Det är tråkigt att han har den personligheten som han har för det ger honom inga fördelar på planen.

Läs om matchen i följande artiklar på AB:
Italien skakar mästarna
Får kort bara för att han är Balotelli
Fabregas startar som anfallare


Sen hittade jag en artikel där Zlatan frågats ang. rasism från de Ukrainska fansen,
och här tycker jag att Zlatan visar varför han är kapten. Han har växt som person och svarar väldigt klokt, han kommer betyda mycket för Sveriges närvande i EM.
Zlatan får i en annan artikel berätta om en ny svensk fotboll samt om faciliteterna i Ukraina.
Jag tycker att Zlatan har smittat hela Sverige men sin oerhört härliga personlighet, han har självförtroende och när det smittar sig till hans närhet så ger det resultat. De personer som fortfarande säger att Zlatan är en diva et.c. borde börja med boule istället!

Läs om Zlatans uttalanden på AB:
Angående rasism
Vi spelar ingen sambafotboll men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar