lördag 16 juni 2012

Saker och ting kan gå snabbt!

I onsdags åkte jag hem från jobbet, groggy och med rejäl huvudvärk samt att jag kräkts och hade tung andning.
Jag blev oroad av den rejäla blandningen av alla symptomer och valde att uppsöka läkare.
Väl där togs det en massa prover och jag pumpades med medicin.
Igår fick jag svar från sjukhuset.
Mitt stressiga liv kräver extra sömn och att jag är ytterst noga med maten,
dvs. att mina 5-6 timmar samt stopp på McDonalds och kaffe som "mellanmål" inte är OK!
Läkarna förklarade det helt enkelt som att min kropp inte längre vill vara med, inte under dessa villkor i alla fall.
Jag ordinerades ett par dagars vila samt att omedelbart komma igång med kosten. Idag klev jag upp tidigt för att jag tänkte åka till jobbet, men redan då sa kroppen ifrån och lekte världskrig i mitt huvud.

Nu sitter vi här hemma och skapar matscheman och inköpslistor. Enligt läkarnas rekommendationer ska jag äta mycket protein och kolhydrater samt att jag ska undvika fett. (dvs. nästan tvärt om LCHF).
Jag ska äta vart tredje timma, och få i mig ett antal frukter varje dag.
Dessutom vill dom att jag går upp mellan 5 - 10kg.

Så nu är det dags att börja ett nytt kapitel på livet!
På måndag är det tillbaka till verkligheten som gäller igen, denna gången med betydligt bättre mat!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar