måndag 25 juni 2012

Några snabba 25/6

Eftersom att vår egna match blev inställd idag så passar jag på att köra några snabba på bloggen:


"Kommer vara i allsvenskan"
Mitt numera "hemma"-lag spelar lusen av de flesta och är på väg tillbaka till allsvenskan, grymt kul både för den anrika föreningen men också för småland som kan få ännu ett lag i sveriges högsta serie.
Självklart om någon missat det så är det Öster IF som jag skriver om.
På torsdag kan det faktiskt bli så att jag står i motståndarbåset när Öster spelar, i P17 DM. Vår juniorcoach och min tidigare mentor ringde idag och frågade om jag ville följa med på matchen. Kan jag bara lösa det med jobbet så... Självklart!
Men det är inte om P17 DM som vi hittar tidningsartiklar, utan om Östers herrar, såklart!
Fantastiskt kul och hoppas nu bara att de kan behålla skärpan och spela lika noga i de kommande matcherna!

Läs mer om Östers senaste match:
AB: "Kommer vara i allsvenskan"
SmP: "Velic i huvudrollen"
***

Drömlottning för HIF
Från ett blått och rött lag till ett annat, Helsingborgs IF har lottats i CL kvalets första runda och motståndet blev The New Saints från Wales.
Det låter ju bra, eller!? Har inte en aning om vilka de är, jag vet att allsvenskan inte står högt i Europa men vi borde väl ändå ha det tämligen enkelt mot ett lag från Wales.
Namnet då? The New Saints, låter med som att det är ett rugby eller kanske baseball lag.
Men vi utgår från att HIF spelar ut dem och dessutom kan fokusera på att komma ikapp i ligan samtidigt!

Läs mer om HIF's drömlottning:
AB: Helsingborg fick drömlottning
HD: HIF får möta New Saints
***

Rangers på väg att tvingas ur skotska PL.
Tror aldrig att så kommer bli fallet... Någon mutar den orange ordföranden och så är allt klart... Eller!?
Rangers är ungefär lika viktigt för Skottland som hjärtat är för kroppen! 
Jag har upplevt Old Firm på nära håll och det blir nog inte mycket bättre än så heller så det vore tragiskt om nästa års stora skotska derby blir mellan Dundee United och Dundee FC, ända fördelen är att det är riktigt nära ut till St Andrews för att spela egen boll...
Nejdå, allt kommer ordna sig för Rangers! Jag förstår att inte Hearts vill ha med dem, samma sak med Hibernian, men de övriga går säkert att övertala med en Lamborgini eller två...

Läs mer om Rangers:
***

Yes, där hade vi några snabba idag! Det var ett tag sedan eftersom att EM tagit över en stor del av denna bloggen plus att Midsommarfirande i Skåne kom i vägen!
Jag vet, jag har ett märkligt liv, jag bor i Växjö jobbar i Jönköpings Län och spenderar ledig tid i Helsingborg... Jag borde skaffa mig en plats där jag känner mig helt hemma...

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar