lördag 9 juni 2012

Euro2012, Tyskland - Portugal


Okej, okej, den här gången hade jag lite fel angående matchen! (Tyskland vs. Portugal).
Matchen slutade med Tyskarna som segrare precis som jag utlovat (på samma sätt som jag utlovade dansk skräll i föregående match), och matchen var relativt svängig precis som jag trodde men det blev ingen målrik historia.
Däremot tror jag nu efter att ha sett matchen att det blir Tyskland och Portugal som går vidare från gruppen!
Jag har tidigare sagt att jag tror att Holland floppar och efter att ha sett Danmark började jag fundera över om de kunde slå Portugal med samma taktiska fotboll men nu är jag säker på att Portugal kommer att slå dem.
Tyskland kommer troligen gå obesegrade genom dödens grupp, kanske med ett kryss mot Holland i nästa omgång.

Jag kommer med tanke på hur matchen såg ut ihåg ett klassiskt citat:
Fotboll är ett spel mellan två elvamannalag, matcherna pågår i 90 minuter och i slutet vinner alltid Tyskland! 
Sagt av Gary Lineker

Läs fler artiklar om matchen på AB:
Skulle bytas ut - då avgjorde Gomez
De tyska fansen skämmer ut sig

Sen måste man bara säga att man blir förbannad när man läser om framförallt ryska huliganer som har varit ute och bråkat!
Det har varit lugnare än vanligt de senaste åren vad gäller huliganer och fotbollsvåld, men nu när det är EM kommer det tillbaka, väldigt tråkigt.

Läs om dessa tråkigheter på AB:
Fyra till sjukhus under EM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar