fredag 15 juni 2012

Euro2012, Sveriges sista chans...


Jag sitter här hemma med huvudet som en ballong, Ella är hemma och var uppe tidigt och förberedde en frukost som jag i stort sett fick äta med solbrillorna på, hur det ska gå att hålla mig uppe till kvällens match blir ett mysterium. Men en sak är säker, det är Sveriges sista chans...

I matchen mot Ukraina var spelarna skiträdda och vågade inte ta ut spelet alls, Zlatan sjönk för långt ner i planen i sina försök att reda upp situationen och Rosenberg var helt ofarlig.
Idag är motståndet bättre och vi får hoppas att det gynnar vårt landslag och plockar fram samma bragdspel som slog Holland i den avgörande EM-kvalsmatchen.

Om 45 minuter släpps startelvan och jag hoppas att Hamren vågar överraska, jag ser gärna Jonas Olsson från start, spelare som Elm ska vara kvar på plan och framåt behöver vi Elmander även om jag just nu saknar Guidetti som sitter skadad hemma i soffan.

Spelare som Seb och Källström måste vara grymt hungriga idag och vilja ha mycket boll, annars kommer det se lika illa ut som i den senaste matchen där alla bara slår bollen mot Zlatan och sedan drömmer om underverk.

Det kommer att bli spännande att se när Hamren släpper startelvan och jag hade gärna sett något så oväntat som ett målvaktsbyte, men det lär inte hända.

Läs inför matchen på AB (innan startelvan är släppt):
Hamrens ändringar som ska rädda Sverige
Så vill läsarna starta mot England
Isaksson: "England är sämre än vad vi tror"

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar