tisdag 26 mars 2013

Workshop - SvFF Spelarutbildningsplan

Har nu fått kallelse och övrigt material inför en workshop tillsammans med Smålands FF kring den nya spelarutbildningsplan som SvFF tagit fram.

Känns självklart kul att sätta klorna i detta projekt och vara med och utveckla det tillsammans med många duktiga och framstående smålandsprofiler.
Som Ni som läser denna blogg emellanåt redan vet så är det ett ämne som jag tar upp ibland och som jag brinner för, vår uppgift som förening och som tränare/ledare är att på ett sunt men effektivt sätt utbilda våra spelare.

Jag har redan läst den nya spelarutbildningsplanen åtskilliga gånger, men nu fick jag även bifogat innebandyns och basketens, så att man kan kolla, göra jämförelser och se hur de har valt att arbeta. Dessutom kom ett länkutskick med en hel del artiklar som berör ämnet.

Det ända lilla fel som jag ännu har hittat i kallelsen från SmFF, är mitt namn!
Hallå SmFF, självfallet använder jag samma stavelse som den forne kungen!
-Magnus Eriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar