lördag 10 november 2012

HT besatt?

Januari 2009 började jag spela det onlinebaserade managerspelet Hattrick och sedan dess har jag blivit som besatt.
Det är ett spel som är väldigt enkelt, har inte så många välutvecklade funktioner som vissa konkurrenter, men det är väl beprövat och tidlöst.
Spelet går i kortadrag ut på att man driver sin egna fiktiva fotbollsförening, man börjar längst ned i seriesystemet och får sedan försöka klättra mot andra managers. Varje land har sitt egna seriesystem och de bästa lagen från varje land gör upp i en stor turnering precis som i verkligheten.
Jag lägger inte särskilt mycket tid på HT, men ett par gånger i veckan loggar jag in och kollar formen på killarna, kollar hur transfermarknaden ser ut och lite annat smått. På söndagar är det seriematch och därför brukar jag att logga in på lördagen för att "ta ut laget" formation m.m.
Ett roligt tidsfördriv med andra ord.

HT kräver inte att man lägger så mycket tid, men för att lyckas behöver man ha en långsiktig plan. Det är inte ett spel där man som nybörjare alltid har det så lätt och klättrar man ett par divisioner blir man lätt fast där ett par säsonger.

Har du inte HT bör du dock testa det! Det rekommenderas starkt!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar